Idag har jag..

Aa, det här känns ju nästan totalt onödigt. Skriva ett inlägg i bloggen liksom.. varför? jag är ju trots allt ingen bloggare. Surpriiiise. Ne men jag tänker inte köra den gammla vanliga visan förlåt för dålig uppdatering men nu ska jag bli bättre! Ingen idé från mitt håll, varför ska jag be om förlåtelse när jag bara tycker att det har vart riktigt jäkla härligt att inte blogga.
Fan, låter ju nästan som att jag är värsta surgubben här. MEN, det är jag ju inte. Jag är sällan sur i juletider! Jul har alltid vart årets höjdpunkt för mig. Livets höjdpunkt faktiskt. Ibland har jag till o med tänkt att julen slår sommarlovet. Självklart gör den inte det eftersom sommarlovet är mycket längre och man är friare. Jullovet är kort och man kan inte lägga plugget bakom sig helt och hållet, det ligger liksom där längst bak i hjärnan hela tiden och skjuter fram några små påminnelse-raketer till främre delen av hjärnan hela tiden. Men i alla fall, det jag tänkte säga var ju det att, okej, julen slår inte sommarlovet men julen är såå mycket mysigare. Och den har och kommer alltid vara speciell för mig.

För en gångs skull tänkte jag skriva ett traditionellt inlägg. Jag har alltid vart emot dessa inlägg som Idag har jag.. Nångång funkar det väl men de bloggar som bara innehåller dessa slags inlägg ser jag som totalt meningslösa. Men i alla fall, låt mig presentera karowlni-bloggens första (hoppas jag) idag-har-jag-inlägg:

Som vanligt ska man vakna när mamma och tönten ska till jobbet. Får alltid lite småpanik då att jag inte ska somna om, men de gick imorse i alla fall. Jag och August gick upp ur sängen vid halv 11 och faktiskt så började jag inte morgonen med att äta frukost. Annars brukar jag inte hinna gå upp ur sängen innan jag har en macka i munnen. Men inte imorse. Har inte alls samma aptit längre. Äter självklart men tycker inte att det är lika kul längre. Vilket jag faktiskt är glad för. Glad för att aptiten inte är lika stor. Tack.

Kollade i alla fall top model 9 och sedan lite Grinchen medan jag slog in en julklapp till mamma. Mycket svårinslaget var det men jag löste det hela med en papperskasse från Maxi. Tack Maxi.

Fick sedan ett litet ryck och städade upp i köket medan jag för full hals sjöng med i jullåtarna. Tänd ett ljus bland annat. Storfavoriten.

Nästa projekt blev att lägga snö (bomull) på min underbara julby. Denna julby har vart med mig sen jag kanske var 6-7 år.. Har alltid varit en av julens högsta höjdpunkter att sätta upp den även fast det har vart höjdpunkten på lite olika sätt. Som liten var det höjdpunkten för att det var min låtsas värld och jag hade något nytt att leka med som jag bara kunde leka med en period om året. Idag är det höjdpunkten för att det är nostalgi. Btw, så älskar jag nostalgi. För det mesta.

Jag och August kollade sedan Under solen som gick på ettan. När det går sevärda filmer på SVT på dagtid då är det oftast någon speciell tid. Någon tid när man får njuta. Och nu är det ju jul så ja, min teori stämmer alltså såhär långt.

Sen blev det project runway och one tree hill. Har också pratat med min pratglada bror som var på bra humör. Lite konstigt är det att det alltid känns som en så stor lättnad att han är på bra humör. Inte bara han heller utan alla i min familj. Så fort någon av mamma, pappa, syster eller bror är på dåligt humör så känner jag mig illa till mods och önskar inget hellre än att de ska bli glada igen. Jo, jag förstår mammas frustration när jag går runt och tjurar som en trotsig tonåring. Jag förstår men det betyder ju inte att man kan tränga undan sina tjuriga känslor när dom ändå kommer. Knäppt sånt där. Människans psyke är rätt knäppt ändå. Men fascinerande.

Typ slut på min dag hittills.

Jag la ner målet om ett kort inlägg för flera stycken sedan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0