Mamman, pappan och barnet

Höjj höjj!

Yes, jag känner mig lite flamsig. Min kropp har äntligen lyckats rikta in sig på bättrningsvägen. Känts som att den bara åkt runt i någon rondell de senaste dagarna och inte hittat ut men nu så! På bättrningsvägen. Skönt!  Så imorgon blir det skola. Blir väl dock att man skippar idrotten men det är inte helt säkert det heller. Jag vill ju på dansen på kvällen eller alltså, jag ska på dansen på kvällen. Så de beror ju på hur pass bra det klingar att skippa idrotten och sedan stressa iväg till tåget till dansträningen. Jag är ju lite halvlöjlig sådär så jag vet inte hur mitt samvete skulle må om jag gjorde så. Nej, det blir att prata med mamma. Hör ofta med mamma vad hon tycker att jag ska göra för då har jag lättare att handskas med samvetet. Men jag skulle inte säga att jag var mammig för det. Nej. Mammig är jag inte. Men hon får oftast bestämma hur jag ska göra när jag själv inte vet. Känns det fel i kroppen får mamma lösa det helt enkelt.

Babbel babbel. Apropå allt detta så skulle jag vilja säga att jag varken är mammig eller pappig. Hört fler gånger att man oftats är mammig eller pappig. Lagd åt något håll liksom. Men tror fan inte att jag är det.

Åh, jag är så sugen på att baka. Jag vill baka citronpajen. Josefines citronpaj vill jag baka! Fast en vanlig kladdkaka vore också gott. Men citronpajen har jag aldrig bakat och den är så galet god. Låter ju så förbaskat tråkigt med citronpaj men icke! Supergod.

Onyttigheter lär det ju bli helgen i alla fall då jag ska umgås med mina vänner. Robinsongänget blir det då, rättare sagt: Amanda, Sofie, Josefine och Isabelle. Så nu var ju det klarlagt. Inte för att vi bestämt något eller så men jag kände att det kan väl jag få bestämma. Här och nu. Så hoppas vi på att det blir så. Vet i alla fall att Sofie kan.


Robinsongänget. Dock utan Isabelle..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Okej va mysigt .

Vilken härlig bild! :)

2008-09-13 @ 14:13:32
URL: http://joohaama.blogg.se/
Postat av: sofie

prutt i lilla rumpan!

2008-09-15 @ 07:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0