Formeliformas

Tänk att det är så lätt att få en helg uppbokad på en gång. Tiderna har verkligen förändrats. Under kunskapsskoletiden så hade man kanske en helg i månaden som man hade planerat i förväg annars hade man aldrig något planerat och jag kommer ihåg hur jag ibland fick små ångestattacker av att jag inte gjorde någonting och hur jag kände mig så osocial att jag mådde dåligt. Men som sagt så har tiderna förändrats rejält på den fronten efter gymnasiet. Det var nog tack vare att jag började teknik. Ibland har jag funderat på hur jävla annorlunda mitt liv hade sett ut om jag gått kvar på samhäll. Hela jag hade vart helt annorlunda. Mycket mer ensam skulle jag tro och att t.ex. gå ut ensam med folk man precis lärt känna eller bestämma träff med en från internet hade nog inte ens vart tänkbart. Nej jag är glad att jag har blivit som jag är, så otroligt mycket mer utåtriktad.

Idag när jag har en oplanerad fredagkväll så har jag det med flit för att typ unna sig själv det. Förut var jag nästan alltid själv på fredagkvällar. Men idag finns alltid en möjlighet till att inte vara själv och jag ska nog skatta mig lycklig för att jag har den möjligheten. Skulle jag vilja så skulle jag kunna ut och träffa någon och hitta på något varenda helg. Men den lilla ensamvargen lever fortfarande kvar lite i mig och det är inget jag stör mig på. Jag trivs ensam också. Det är så himla skönt. Bara så himla skönt.

I alla fall så den här helgen är som sagt uppbokad redan. Det blev den nog redan innan helgen som var. Jag ska på en fest och sen träffa Tessan. Ibland tycker jag att det är jobbigt att det aldrig kommer någon helg då man inte har något planerat. Och misstolka mig inte nu att jag tycker att det ska bli jobbigt att gå på fest och träffa Tessan i helgen för det är verkligen två saker som jag vill göra. Men i överlag så kan det bli jobbigt med för många uppbokade helger.

Ja nu har jag suttit här tyst vid datorn i ca 5 minuter för att komma på nån bra slutkläm på det här inlägget men icke. Idag får ni ingen slutkläm. Klämkläm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0